צילום: אביהו שפירא מועצת התלמידים האזורית של בתי הספר באצבע הגליל, הגיעה בשבוע שעבר למפגש מיוחד עם מועצת התלמידים של בית הספר לחינוך מיוחד 'רננים' בקרית שמונה. המטרה של המפגש היא ליצור שיתוף פעולה בין המועצות, במסגרתו יסייעו חברי מועצת התלמידים האזורית למועצת התלמידים של 'רננים' בתפקידם הייצוגי בבית הספר.

בבית הספר 'רננים' פועלת מועצת תלמידים בה חברים 14 נציגים של כלל הכיתות בבית הספר. קיומו של ועד כזה אינו דבר מובן מאליו. מדובר בתלמידים שסובלים מרמה כזו או אחרת של פיגור שכלי, ובמצב הרגיל לא הם אלה שיוזמים פעילות, אלא הצוות יוזם אותה. הניסיון לבנות מועצת תלמידים פעילה הוא חלק מההתעקשות של צוות בית הספר לנסות להביא את התלמידים לרמה גבוהה ככל האפשר של עצמאות ויוזמה חרף מוגבלותם.

במהלך השנה שעברה פנו חברי מועצת התלמידים האזורית של אצבע הגליל לבית הספר רננים וביקשו לקיים פעילות משותפת. התוצאה הייתה הפנינג משותף שהיה מאוד מוצלח, והוא עורר את התיאבון לעוד שיתוף פעולה מהסוג הזה. ברננים רואים חשיבות רבה בנושא של שיתוף תלמידי בית הספר בחיי הקהילה, ולקראת השנה הנוכחית החליטה הנהלת בית הספר בשיתוף עם מועצת התלמידים האזורית על הקמת מסגרת קבועה של שיתוף פעולה.

"סיכמנו על מסגרת של מפגשים שבועיים", מספרת מנהלת רננים, אורנה קונקול. "פעם בשבוע תבוא קבוצה של נציגים ממועצת התלמידים האזורית, ותשתתף בישיבה של מועצת התלמידים של רננים על תקן של חונכים או יועצים. המטרה היא שהם יתרמו מניסיונם בתחומים של מנהיגות, אחריות, ייצוג וכדומה".

מועצת התלמידים של בית ספר רננים פעילה בתחומים כמו הפסקות פעילות, ימי כיף, טיולים, פעילות לקראת חגים וכדומה. 'רננים' הוא מוסד חינוכי בו יש תלמידים מגיל 6 ועד גיל 21. וגם הייצוג במועצת התלמידים כולל גם גילאי בית ספר יסודי.

כאמור, בשבוע שעבר התקיים המפגש הראשון, שעיקרו היה היכרות והתרשמות של חברי מועצת התלמידים האזורית
מבית הספר. הם עשו סיור במבנה החדש שאמור להיחנך באופן רשמי בשבוע הבא, ולמדו להכיר את הפעילות הנעשית בו.

"הרווח מהמפגשים האלה הוא כפול", מוסיפה קונקול. "עבור התלמידים שלנו החיבור עם הקהילה ואם בני נוער מבתי ספר בסביבה הוא חשוב מאוד. הם זקוקים למפגש עם בני נוער רגילים, זה מעשיר ומעצים אותם. עבור חברי מועצת התלמידים האזורית זו גם התנסות חשובה. הם ילמדו להכיר את התלמידים שלנו, ועצם הנתינה מעשירה את הנותן לא פחות מהמקבל".