צילום: אביהו שפירא חבר מועצת העיר קרית שמונה, יגאל בוזגלו, העלה בפגישתו עם שר התחבורה את בעיית העדר תחבורה הציבורית מקרית שמונה והקיבוצים למכללת תל חי. מנכ"ל המכללה, יוסי מלכה, אומר כי מדובר בעיה אקוטית.

מכללת תל חי נמצאת במרחק 5 דקות נסיעה מקרית שמונה. אבל למרות זאת אין כיום פיתרון מניח את הדעת של תחבורה ציבורית עבור הסטודנטים המתגוררים הלומדים במכללה ומתגוררים בקרית שמונה.

קו אגד שנוסע מקרית שמונה למטולה לא עונה על הצרכים. הן בגלל דלילותו, והן משום שלוח הזמנים אינו מתאים לסטודנטים. בבוקר יוצא אוטובוס מקרית שמונה ולמכללה בשעה 6:45, והבא אחריו הוא ב-9:45. למרבית הסטודנטים, שצריכים להגיע למכללה עד השעה 8:30 בבוקר, הפיתרון הזה אינו מתאים. לגבי סטודנטים שמתגוררים בקיבוצים, המצב גרוע הרבה יותר. פרט לאוטובוס אחד שיוצא ב-6:45 מקיבוץ דן לקרית שמונה, אין שום דבר במשך כל היום.

כאמור, השבוע נפגש חבר מועצת העיר קרית שמונה, יגאל בוזגלו, עם שר התחבורה ישראל כץ. קודם לפגישה הוא שוחח עם מנכ"ל המכללה, יוסי מלכה, ושאל אותו האם יש עניינים הקשורים למכללה שצריך להעלות בפני השר. מלכה ביקש מבוזגלו לדבר עם השר כץ על מצוקת התחבורה של הסטודנטים. "השר כץ", סיפר בוזגלו לאחר הפגישה, "ביקש מהאחראי על התחבורה הציבורית במשרד להביא בפניו את הנתונים, וזה אישר שאכן יש בעיה. השר הבטיח שהנושא ייבדק על ידי הגורמים המקצועיים במשרד ומול אגד במטרה למצוא פיתרון לבעיה".

מנכ"ל המכללה, יוסי מלכה, מקווה שמשרד התחבורה אכן ירים את הכפפה ויספק פיתרון ראוי. "ישנם לא מעט סטודנטים", אומר מלכה, "שנאלצים לרכוש רכב פרטי רק משום שאין להם תחבורה ציבורית סבירה למכללה. כתוצאה מכך המכללה נסתמת ברכבים פרטיים ואין היכן לחנות, והסטודנטים חוטפים קנסות על חנייה במקום אסור. אחרים נאלצים לנסוע בטרמפים ולא תמיד מצליחים למצוא טרמפ ולהגיע בזמן. לא מזמן התפרסם מחקר שמצביע על זיקה בין לימודים בפריפריה לבין המשך מגורים בפריפריה. הסטודנטים הם דור העתיד של האזור הזה, אבל אם לא יהיו תנאים סבירים ללימודים אצלנו, הם לא יגיעו לכאן.

"העלינו את הנושא מספר פעמים מול קואופרטיב אגד, אבל הם דורשים תשלום של 100,000 שקל בשנה עבור פתיחת קו
נוסף. זה בלתי סביר מבחינתנו. אני מקווה שמשרד התחבורה, בעקבות הפגישה של בוזגלו עם השר, אכן ירים את הכפפה ויביא לפיתרון הבעיה".

תגובת משרד התחבורה: "שר התחבורה ביקש מהגורמים המקצועיים במשרד לבדוק את הנושא".

תגובת אגד: "אגד נכון להעניק שירות בכל מקום בו קיימת דרישה לתחבורה ציבורית, בכפוף לאישור משרד התחבורה. לצערנו בשלב זה, הביקוש לאוטובוסים בקרב הסטודנטים באזור מכללת תל חי אינו מאפשר הפעלת שירות תחבורה ציבורית מהקיבוצים למכללה. במידה והנהלת המכללה סבורה כי אגד טועה בהערכת הביקוש, היא מוזמנת לשכור שירות הסעות פרטי, אותו מוכן אגד לספק בעלות של 250 שקלים לנסיעת אוטובוס".